Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی مقابل بحرین گفت: پرونده بازی با هنگ کنگ بسته شده و کار‌های ما در آن مسابقه ارتباطی با دیدار با بحرین ندارد.

خبرگزاری میزان - دراگان اسکوچیچ (سرمربی تیم ملی) در نشست خبری پیش از بازی مقابل بحرین گفت: در مورد اهمیت این بازی، جای صحبت بیشتری نیست. این بازی حیاتی است و اهمیت زیادی برای ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرین تیم خوبی است و ما احترام زیادی برای آنها قائلیم. تیمی است که سازماندهی خوبی دارد و تلاش‌مان را به کار می‌بندیم تا نتیجه خوبی بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که تیم ایران اولین بازی خود را در دور برگشت با نتیجه 3 بر یک پشت سر گذاشته و روند آماده‌سازی تیم چطور بوده، عنوان کرد: بازسازی و ریکاوری را انجام دادیم و همچنین تمرینات تاکتیکی را پشت سر گذاشتیم. همه چیز را درباره بازی با هنگ‌کنگ کنار گذاشتیم و دیگر به آن بازی فکر نمی‌کنیم. پرونده آن بازی بسته شد و ارتباطی به بازی با بحرین ندارد.

سرمربی تیم ملی درباره شرایط تیم ایران برای بازی با بحرین، اظهار داشت: همه کارهایی که برای آماده‌سازی تیم لازم بوده را انجام دادیم. تیم از نظر جسمانی خوب است و همه شرایط را برای یک بازی مطلوب آماده کرده‌ایم.

اسکوچیچ در پاسخ به سؤال خبرنگار بحرینی در مورد اینکه بازی رفت دو تیم را دیده‌اید و آیا بازی فردا متفاوت خواهد بود یا نه، گفت: فرقی نمی‌کند که بازی کجا برگزار شود، چه در تهران و چه در بحرین، برای برد بازی می‌کنیم و شرایط برای ما مشابه است. شرایط عادی این بود که میزبانی بازی در ایران بود، اما برخلاف اتفاقات تیم ما با اعتماد به نفس کامل وارد زمین می‌شود. ایمان کامل به تیمم دارم و مطمئنم فردا می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم، اما اگر منظورتان تفاوت با بازی قبل در مورد گرفتن میزبانی سه بازی خانگی ماست و برخلاف سایر تیم‌ها باید چهار بازی در این شرایط آب و هوایی انجام دهیم، بله؛ یک بازی متفاوت است. بازهم تأکید می‌کنم، برای بحرین و سرمربی این تیم احترام قائل هستیم، اما کاملاً آماده مواجهه با این تیم هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار بحرینی مبنی بر اینکه آیا نسبت به تیم بحرین شناخت دارد یا نه، تأکید کرد: من تیم شما را به خوبی تیم خودم و مثل کف دستم می‌شناسم.

سرمربی تیم ملی در واکنش به این سؤال که با توجه به صدرنشینی عراق آیا شما رقیب مستقیم خود را بحرین می‌دانید، گفت: تمرکزمان روی بازی بعدی بوده و کاری به این نداریم که کدام تیم صدرنشین است و کدام تیم دوم. بازی بعدی ما با بحرین است و تمام تمرکزمان را روی آن بازی می‌گذاریم.

اسکوچیچ در خصوص اینکه حتماً اشتباهات تیم ملی ایران در بازی رفت را به خاطر دارید و آیا این اشتباهات برطرف شده یا نه، خاطرنشان کرد: شرایط تیم تغییر کرده، مربی جدید آمده، بازیکنان جدید هستند و سبک بازی جدید است. می‌توانم بگویم بازی فردا هیچ ارتباطی به دیدار رفت و سبکی که آن بازی داشت، ندارد.

*تیم ملی ایران در ادامه مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۱ فردا (دوشنبه) به مصاف بحرین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ: تنها چیزی که از آن رضایت نداشتم دریافت گل بود/ تمام تمرکز ما روی بازی با بحرین است

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی فوتبال جام جهانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جام جهانی سرمربی تیم ملی آن بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشی‌های هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازی‌های موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آن‌ها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شده‌اند. یکی از این بازی‌ها «امپراتور‌های قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

آنا: لطفا درباره بازی «امپراتور‌های قلابی» توضیح دهید.

رضایی: نخستین و اصلی‌ترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتور‌های قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ می‌کند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر می‌کنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی می‌کنند مدام مزاحم هم می‌شوند به نوعی فکر می‌کنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهم‌زده هستند. 

هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید

آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازی‌ها چیست؟

رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازی‌ها این است که هم می‌توانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوال‌ها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه می‌توانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابت‌های در فستیوال منا با حضور بازی‌های مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.

                   

آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟

رضایی: این نوع بازی‌های ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطب‌های خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی می‌کند دوست دارد یک بازی را به‌سرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالی‌که بازی‌ها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمی‌دهند.

مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان

آنا: هدف شما از بازی‌سازی چیست؟

رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی می‌سازم. بنابراین در درجه اول بازی می‌سازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازی‌های ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازی‌هایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازی‌ها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نماد‌های ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفت‌و‌گویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.

آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازی‌سازی چه جایگاهی دارد؟

رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازی‌های موبایلی نیستم، اما وضعیت بازی‌های موبایلی در ایران خوب است و بازی‌های کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی ساز‌های ایرانی در عین حال که شرکت‌های بزرگی نیستند و حمایت‌های چندانی نداشتند اما بازی‌‎های خوبی ارائه کردند.

ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان

آنا: با چه چالش‌هایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟

رضایی: چالش شخصی من پیاده‌سازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازی‌های جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازی‌سازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شده‌اند. این حمایت‌ها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتی‌گیر قهرمان می‌شود چقدر در رسانه‌ها مطرح می‌شود. درحالی‌که یک بازی‌ساز در رسانه‌ها دیده نمی‌شود. اگر تبلیغات و حمایت‌های کافی صورت بگیرد ما می‌توانیم بازی‌ها را با قیمت‌های بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینه‌براست و نیازمند تأمین مالی است.

اگر بخواهیم انیمیشن‌ها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازی‌سازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح می‌دهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان می‌برد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.

دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟

مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی می‌کرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس بایرن از صعود تیمش به فینال مطمئن نیست
  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • موضعگیری تند الخلیفی علیه ایده اخراج انریکه
  • مهم‌ترین هدفم در بازی‌سازی بالابردن نام ایران در جهان است
  • کار بازیکن پرسپولیس حیرت انگیز بود | با این سبک بازی اوسمار نمی تواند سرمربی باشد
  • مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
  • توخل: پیروزی در برنابئو غیرممکن نیست؛ سرمربی بایرن مونیخ با نتایج قضاوت می‌شود
  • چلسی مطمئن از انتقال 30 میلیون یورویی مسینیو
  • پرونده حرکت جنجالی مانچینی بسته شد
  • نتیجه تساوی عادلانه بود/ بازیکنان تیم ما در نیمه‌های دوم انگیزه زیادی دارند